the best "lokma" ever

merhabalar sevgili Live to Eat hayranları!(biliyorum bizbize takılıyoruz hâlen ama olsun, bir gün gelecek herkes live to eat'i izleyecek)
bu aralar ortalarda yoktum mâlum, yoğun ve yıkıcı bir sınav döneminin ardından hem kafa dinlemek, hem kendimi ödüllendirmek, hem de viyanadan gelen sevgili dostum emanuel ile buluşmak için doğum günümde istanbul'daydım. bu süre zarfında hem ona türk lezzetlerini tattırmak, hem de mutluluktan dört köşe olmak amacıyla günlük öğün sayımı 10'a filan çıkardım ve koca şehirde yemedik şey bırakmadım. gezdiğin gördüğün senin olsun bize yiyip içtiğini anlat dediğinizi duyar gibiyim, işte onlardan en çarpıcısı, beklentilerimin üstününde üstüne çıkan lezzet karşınızda:
 heybeliada'dan meşhur izmir lokma!
lokma tatlısı, izmir'in sokaklarının vazgeçilmezidir. izmirli bir dileği kabul olunca kurban kesmez, ölüsünün ardından helva pişirmez, lokma döker; kâh bir mahallede evinin önünde, kâh alsancak'ın en işlek caddesinde... kokusunu duyan, sözünü işiten, kapar bi kap gelir, gelen geçen de hiç düşünmez refleks olmuştur artık giriverir lokma kuyruğuna. 
ben daha küçükken aşık olmuştum bu lezzete, babannem yapardı bize konyadaki evinde. haliyle görünce tabelayı "meşhur izmir lokma" diye emanuel dedim bunu mutlaka denemen lazım bak bu izmir'in bi tatlısı. balık ve salata ikilisiyle tıkabasa tok olmama rağmen o kadar lezzetliydi ki, son lokmamı yere düşürünce çocuk gibi süzdüm yüzümü, bir ağlamadığım eksik kaldı, lokmacıbaşı sevgili "talha bey" de dayanamadı bana bi tabak daha pişirdi verdi hemen :)
o an karar verdim, ölmeden tadılması gereken 1001 lezzet listesi yapmaya ve ilk sıradan girdi heybeliada'dan meşhur izmir lokma, tartışmasız bugüne kadar yediğim en güzel lokma!

6 yorum:

sinem | 28 Nisan 2009 18:19

mersin'e bekleriz, ölmeden 1001'ine tantunş ve kerebiç'i sokmak için :)

sinem | 28 Nisan 2009 18:20

bi de bu da "sadece 10 liram var"a girmiyor mu ki?

alice hanım | 28 Nisan 2009 18:38

bi tabağının fiyatı 2.5 tl, eğer sadece 10 liran varsa 4 tabak yiyip şeker komasına girebilirsin, onun için o kategoriye atmadım :) mersine gelicem zaten, hiç değilse annenin yemeklerini ilk elden sıcağı sıcağına tatmak için ;)

Unknown | 26 Temmuz 2009 17:26

genelde senesinde falan dökülür lokma,bence çok doğru bir bilgi değil bu helva yapmaz kurban kesmez cümlesi...

alice hanım | 26 Temmuz 2009 17:27

"would rather" diyelim öyleyse...

Unknown | 26 Temmuz 2009 17:41

aynı kapıya çıkıyo ama..:D:D